вторник, 12 март 2013 г.

ЧЕТЕТЕ КНИГИ





Всеки ден минавам покрай една вестникарска будка и всеки, почти всеки ден чувам по някоя глупост. За щастие мозъкът ми се чисти добре и помня последните две. Впрочем точно те ме накараха да напиша това.
Първата:”Най-добре ни беше при костов.”
Втората:”Май Бойко Борисов не си е сменял мебелировката.”
От първото бързо ми мина. Ще рече човек: глупави хора какво да ги правиш-нито поука си вземат, нито мозъкът им работи. Случва се като си мислят, че е достатъчно да знаеш азбуката и таблицата с 2 и 5. А и май не са ходили на море да видят на костовица недовършения хотел край Дюни. Сигурно е от закуските на мъжа ѝ спонсориран. Гадна е не мисълта, че е крал пари, а самата гледка. Руините са като паметник на народната глупост. Да не споменавам, че заливчето е безвъзвратно погубено. Напомня ми за носталгията по комунизма, която хората бъркат с носталгия по изгубената младост.
Второто обаче направо ме потресе с безсмислието си. Когато чувам името на някой политик, мозъкът ми започва да преценява за и против този човек, но като това което е дал, което е направил и до тук. Ценя ПАМЕТТА  и гледам да я пълня с полезна информация.
За щастие тренирането на мозъка и полезния мисловен процес започва от раждането и не спира до смъртта. Сигурна съм, че глупостта е поправима. Прави се с ЧЕТЕНЕ на КНИГИ. Всякакви книги, но не и вестници.
Няма непостижими неща и обикновено всичко е много просто. Като Бръсначът на Окъм. Какво е това? Ами четете книги!

Няма коментари:

Публикуване на коментар